onsdag den 19. september 2012

Opsamlingsheat (måger)

På utallige opfordringer (læs: én henvendelse fra KO) laver jeg hermed et indlæg med de sjove måger, som jeg har set den sidste måneds tid. Jeg har også set andre fugle, men desværre ikke rigtig fundet noget sjovt, selvom jeg har satset benhårdt på yank-vadere i Ulvedybet og langs Jammerbugtens og Tannisbugts strande....

Kaspisk Måge, adult nr. 1, Blåvands Huk, 10/8-2012. Tre adulte Kaspiske Måger stod på hukket sammen med blot 50 Sølvmåger denne aften!

Kaspisk Måge, adult nr. 2 og 3, Blåvands Huk, 10/8-2012. Tre adulte Kaspiske Måger stod på hukket sammen med blot 50 Sølvmåger denne aften! Den lysøjede fugl minder i øvrigt påfaldende meget om denne fugl, som jeg så i Blåvand sidste år i september.

Middelhavssølvmåge, 2K, Hirtshals Havn, 2/9-2012.

Sorthovedet Måge, én af to 1K-fugle, Hirtshals Havn, 2/9-2012.

Sildemåge, 1K ssp?, Uggerby Strand, 2/9-2012.

Leucistisk Sølvmåge, 3K, Hirtshals Havn, 2/9-2012. Samme som denne?

5/9 sås fire forskellige Sorthovedede Måger i Hanstholm Havn, tre 1K-fugle og én adult. Fotoet af den adulte er dog fra 8/9, mens ungfuglene er fra 5/9.


Middelhavssølvmåge, 4K, Hanstholm Havn, 8/9-2012



Ingen kommentarer:

Send en kommentar