onsdag den 11. februar 2015

Sløv start på 2015!

2015 er startet meget fugletursfattigt for undertegnede med blot en håndfuld feltdage. En tur til Hanstholm i årtes første weekend gav desværre ingen Topskarv eller Ismåge til min ædelartsliste, derimod blev en ung Gråmåge dagens bedste fugl. Vi (min far og jeg) ankom ca. en halv time for sent til Islom set af HHN ved Roshage, men fik dog nogle Mukker, Suler og Rødlommet samt blot en enkelt Sortgrå Ryle i bogen.
Sortgrå Ryle, Roshage, Hanstholm, 4/1-2015.

Gråmåge, 2K, Hanstholm Havn, 4/1-2015.

I slutningen af februar blev Blåvand besøgt i forbindelse med SU-møde. Vanen tro blev det dog ikke til megen birding, men mere hårdt slid indenfor til mødet. Lørdag morgen regnede væk, men i stedet afsatte vi en time i bedre vejr om eftermiddagen til lidt mågekig. Sammen med TEO, KO og KnP kunne vi bogføre en 4K Middelhavssølvmåge samt to Kaspiske Måger (2K og ad. sodr.) på Sydhukket.
Fredag aften stod den på lækker chili con carne orkestreret af JSH og RS. Fra venstre mod højre: RS, TEO, JSH, ABK, SSC og KnP.

Middelhavssølvmåge, 4K, Blåvands Huk, 25/1-2015.

Opdækket bord til festmiddag lørdag aften, hvor den stod på lammekølle mv.

Menneskelarve eller prinsessen på ærten? Vinternætter på BLF kræver thermosoveposer!

Søndag morgen gik jeg en tur på hukket sammen med KO. På trods af mange måger lykkedes det os kun at drive en sjov måge op, nemlig en flot 3K Kaspisk. Senere på dagen på vej hjem kørte jeg sammen med KnP og SSC forbi Hvidbjerg Strand, hvor THH, SKI, PPO m.fl. havde Amerikansk Sortand kort forinden. Heldigvis lykkedes det os hurtigt at genfinde fuglen, og jeg kunne endda få den dokumenteret med iphone og adapter gennem skop!

Amerikansk Sortand, han, Blåvands Huk, 25/1-2015.

Derudover har eneste fugleture været to korte smutture til Sydøstvendsyssels kyst, hvor jeg forgæves har spejdet efter Brilleand og Amerikansk Sortand. Dog lykkedes det mig at se Nordisk Lappedykker ved Koldkær nord for Hals på én af turene, men ikke på fotoafstand....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar