fredag den 2. december 2016

Lokal birding

I dag fandt jeg sammen med min kollega Morten Larsen endnu en Hvidsisken ved vores arbejdsplads, da vi gik en lille tur til det lokale ellebeplantning efter frokost. Hvidsiskenen, som var ny art art for Morten, var endda en flot udfarvet han, som sås fouragere sammen med ca. 20 Stillitser og 45 Store Gråsisken i toppen af elletræer. Flokken var meget vims og svær at tjekke ordentligt, men det lykkedes mig flere gange at finde hannen. Det er den fjerde Hvidsisken, som jeg ser ved min arbejdsplads, de andre var i vinteren 2013/14.
 
 
Hvidsisken, 2K+ han, Aalborg Universitet Aalborg Ø, 2/12-2016.

Derudover følger et par fotos af andre siskener ved Uni i den sidste tid.
Stor Gråsisken, 2K+ han, Aalborg Universitet Aalborg Ø, 24/11-2016.


Lille Gråsisken, hunfarvet, Aalborg Universitet Aalborg Ø, 24/11-2016.


Stor Gråsisken, 2K+ han, Aalborg Universitet Aalborg Ø, 2/12-2016.

 Ellers er det blevet til et par stop ved Østerå ved Østre Allé. Her har jeg set den sædvanlige Vandstær, men 22/11 var der tillige en Skægmejse, hvilket måske er første gang, så tæt på Aalborg Centrum. 16/11 sås desuden en Munk samme sted.
Vandstær, Østerå ved Østre Allé, 22/11-2016.


 Skægmejse, Østerå ved Østre Allé, 22/11-2016.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar