mandag den 13. oktober 2014

Blandet stads august - oktober 2014

Fredag i uge 40 skulle jeg endelig have gips af min hånd, som jeg brækkede i starten af september. Da det skulle foregå på Dronninglund Sygehus, benyttede jeg muligheden for at birde en times tid ved Aså på østkysten. Sessionen var godkendt med Isfugl, Gærdesanger og en flot ung Sorthovedet Måge, som ses i nedenstående video. Derudover følger andre sjove fugle, som jeg har set de sidste, meget fugletursfattige par måneder.



Middelhavsmåge, 3K, Hirtshals Øststrand, 17/9-2014. Længe ventet ny DK-art til lokale Morten Christensen.


Britisk Sildemåge, ad. vidr., Husmoderstranden, Hirtshals Havn, 10/9-2014.

Pomeransfugl, adult, Rødhus, 21/8-2014. PHK så to adulte fugle på samme mark dagen efter. Første gang, at jeg finder arten om efteråret.


Islandsk Stor Kobbersneppe, 1K, Nordmandshage, Hals, 17/8-2014. Fire sydtrækkende fugle ud af i totalt seks fugle på dagen.


Odinshane, 1K, Nordmandshage, Hals, 17/8-2014. Arten er kun set få gange på lokaliteten. Fundet af René Worup Rørbæk.

Henrik Læssøe føjer Rødben til dødslisten, Roshage, Hanstholm, 16/8-2014. Lægelig assistance kunne ikke redde fuglen. Fuglen blev sandsynligvis påkørt omkring Vejlerne, mente HLæ.


Silkehejre, Agger Tange, 16/8-2014.


Rustand, hun, Agger Tange, 16/8-2014.

Middelhavssølvmåge, ad. sodr., Gerå, 3/8-2014.

Trane, 2K+, Gerå, 31/7-2014. Fire Traner er set regelmæssigt på lokaliteten i sommer. Meget usædvanligt, at se dem rende rundt på en vadeflade.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar