søndag den 7. marts 2021

Pak Weep Beach, Khao Lak, februar 2020

For cirka et års penge siden, før verden gik af lave, returnerede jeg sammen med min familie og min far fra et ferieophold i Thailand. Vi boede 14 dage på Hotel TUI Blue Mai Khao Lak, som var et rigtig børnevenligt hotel. Hotellet ligger ved Pak Weep Beach nord for Khao Lak by. Inde på hotelgrunden løb en lille å med mangrove, og langs åen var der ret godt med fugle, bl.a. min første Tajgafluesnapper i Thailand.

Derudover rastede der ved højvande ret mange vadefugle på nogle klipper ved stranden, herunder to Sibiriske Gråklirer, som er en fåtallig vintergæst i Thailand. Således nye Thailands-art for mig og ny lifer for min far.

Desuden sås nogle dage ret mange Orientsejlere over hotellet, men også enkelte Grey-rumped Treeswifts samt en enkelt Silver-rumped Spinetail, som må have forvildet sig ned til området fra den nærliggende regnskov. Blot anden gang, at jeg ser denne art i Thailand.

Lidt syd for hotellet var der et område med smådamme, og flere vandløb, hvor jeg bl.a. så flere Tyknæbbede Sangere og en enkelt Black-browed Reed Warbler.

Sibirisk Gråklire mv.
Common Iora

Asian Openbill
Oriental Magpie-robin, han

Blådrossel, han ssp. pandoo?

Brun Fluesnapper

Tajgafluesnapper

Slaty-breasted Rail

Grey-rumped Treeswift

Malaysian Pied Fantail

Orientsejlere
Blue-tailed Bee-eaters

Rufescent Prinia. En art, hvor det virkelig hjælper at kunne stemmen.
Scaly-breasted Munia
Lineated Barbet
Yellow-vented Bulbul

Hver aften var der underholdning for børnene - her klovnene Bobo og Frida.



Stranden ved hotellet. Bagved ses klipperne, hvor vadefuglene havde højvandsrast.

Min far ved morgenmadsbuffeten. Ostemad med løg og syltetøj :-)

Christian og Emil spiser chips foran vores hytte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar