mandag den 16. maj 2011

God dag!

Efter at have fotograferet Pomeransfugle i Bolle Enge gik turen om aftenen til Ulvedybs-området. Jeg konsulterede Peter Maurus og erfarede, at han grundet sociale forpligtelser ikke havde tjekket hans lille smørhul Isbakkevej denne dag. Så derfor aflagde min far og jeg dette sted et besøg, inden vi tog i dybet. Det viste sig at være en god idé, idet nærmest den første fugl, jeg satte skopet på, var en fin Stribet Ryle.
Derudover bød lokaliteten på 55 Temmincksryler, en Dværgryle samt lidt Store Præstekraver, Tinksmede og Brushøns. PHK reagerede som en gentleman på nyheden og var næsten ikke fornærmet. Men han har jo også nok af de stribede. Men vil lige nævne, at de to sidste i Ulvedybs-området har undertegnede stået for ;-)


Selve Ulvedybet producerede endnu en Dværgryle og 24 Skestorke som det bedste. På vej hjem tjekkede vi lige, om Savisangeren mod forventning skulle være der, selv om den har været negativ flere gange siden 6/5. Minsandten om den ikke sad og sang, hvormed min far kunne inkassere sin blot anden Savisanger nogensinde.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar