tirsdag den 5. juli 2011

Behagelig birding

Sommer er måske ikke lige så hitbefængt som for- og efterår, men fuglekigning er nu engang rarest i godt vejr. Således var jeg i går aftes sammen med min far på et østkystraid i det utroligt dejlige vejr. Ved Gerå sås små hundrede Alm. Ryler og efterårets første flotte Krumnæbbede Ryle. Derudover var det sjoveste en out-of-season adult Sangsvane, som var en ganganger.

Derefter kørte vi til Nordmandshage, der var et knot-helvede (ikke Red Knot...). Her stod over 250 Alm. Ryler, men ikke noget sjovt imellem dem. Til gengæld rastede der en 2K Gråmåge ude en af revlerne sammen med andre store måger. Fuglen er min første hvide måge nogensinde i Sydøstvendsyssel trods megen mågekig.... Fundet er tillige det blot andet fund for lokaliteten nogensinde. Dog sås en 2K ved de nærliggende lokaliteter Egense/Muldbjerge i juli 1999.

1 kommentar:

  1. Gråmåge var faktisk ny juli-art for mig, hvormed jeg nu har arten, som bingoart dvs. i alle årets 12 måneder.....

    SvarSlet