torsdag den 7. juli 2011

Gerå grill

Ansporet af gårsdagens dejlige vejr fik jeg stablet en grill-aften ved Gerå på plads sammen med mine forældre og min kæreste Johanne. Menuen stod på koteletter, pølser, grillede majs og peberfrugter, hvidløgsflütes samt salat. Maden var vellykket, og undervejs kunne min far og jeg stå og panorere lidt ud over vaden, der var fyldt med vadere, måger og ænder.


Grillseancen foregik ved p-pladsen ved Borgmestermolen.

Flere gange blev næsten alle fuglene skræmt op fra vaden dog uden vi kunne finde ud af hvorfor. Dette fik en del af vaderne til at trække syd bl.a. denne Store Kobbersneppe, som kom i en flok Hvidklirer. Vist nok min første på lokaliteten, hvor ferskvandsvadere er ret sjældne. Ud fra billedet vurderer jeg fuglen til en han limosa. Fuglen sås ikke godt i skop, da jeg koncentrerede mig om, at fotografere kræet.

Af vadere kan nævnes ca. 300 Alm. Ryler, ca. 180 Hvidklirer, ca. 250 Rødben, 7 Tinksmede, 1 Svaleklire, 3 Mudderklirer og en enlig Hjejle, der ikke var broget og spinkel nok.


Min far og undertegnede yderst på Borgmestermolen.

I. C. Jacobsens fars fødested ligger i dag hen mere eller mindre ubeboet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar