tirsdag den 16. august 2011

Mission completed

Tirsdag morgen tog jeg ud til Normandshage for at få set nogle korsnæb med vingebånd. Dog var jeg først ude ved obsen lidt i syv, idet jeg ikke kunne komme op kl 05.00, da vækkeuret ringede. Derude mødte jeg PAFR, som er trofast gæst på lokaliteten. Således har han 29/7-15/8 noteret hele 198 sydtrækkende Hvidvingede Korsnæb på lokaliteten. I dag havde han allerede haft en flok på 7 fugle, inden jeg kom, men heldigvis kom der lidt flere fugle, således først en flok på 5 fugle (med i hvert fald én flot rød han), dernæst en enlig fugl (se billedet) og til sidst en enkelt fugl i en flok Lille Korsnæb. Kl. 09.45 forlod jeg lokaliteten for at tage på arbejde.

Hvidvinget Korsnæb, 1K, Nordmandshage, 16/8-11.

Mr. Nordmandshage alias Palle A.F. Rasmussen (PAFR) har lige fået øje på 15 Lille Korsnæb.

To Spætmejser siddende på grusvejen ved Lunden var muligvis ny lokalitetsrekord for Nordmandshage ifølge PAFR. Dog yngler de under 1 km væk mod nord i Bisnapkrat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar