søndag den 9. november 2014

Happy birdday

I anledning af min fødselsdag holdte jeg i fredags fri fra arbejde. Efter at have afleveret Emil i vuggestue og Johanne på arbejde i Brønderslev kørte jeg til Hirtshals for at finde Gråsejler, Ørkenpik og Humes Sanger eller i det mindste bare én af arterne!
Missionen lykkedes ikke, men jeg kom dog hjem med lidt gode fugle, bl.a. efterårets første Gråmåger i DK samt de obligatoriske Enkeltbekkasiner og Bjergpibere, der hører sig til sen efterår/vintertiden....
Desuden både Skægmejser og Silkehaler ved øststranden samt en Sortstrubet Bynkefugl syd for feriecentret.


Hirtshals Fyr og Leret. Vejret var sjældent godt på min fødselsdag, ikke en selvfølge i november....

Gråmåge, mørk 2K, Hirtshals Øststrand, 7/11-2014.


 Gråmåge, to 2K-fugle sammen, Kjul Å's udløb, Hirtshals, 7/11-2014.


Enkeltbekkasin, Uggerby Strand, Hirtshals, 7/11-2014. To-tre fugle sås ved Hirtshals Øststrand og to fugle sås ved Uggerby Strand.


Bjergpiber, Uggerby Strand, Hirtshals, 7/11-2014. Minimum tre fugle sås ved Hirtshals Øststrand og fire fugle sås ved Uggerby Strand.


Gransanger, Tversted, 7/11-2014. Dagens eneste Gransanger blev en fugl, som jeg opdagede fra kørende bil inde i Tversted by. På stranden sås 16 Snespurve.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar